iKotva 15. Není voda pro MŠ. Mudr. Roitová v Kuřimi
28.5.2009 již druhý den netekla teplá voda pro MŠ Komenského. 29.5. přijela do Kuřimi Mudr. Roitová. z archívu uvádíme předložení variantního obchvatu Kuřimi jako alternativu tzv. severnímu obchvatu města Kuřimi.
Počasí – polojasno, občas přeháňky, slabý vítr, v poledne 17°C
Dnes v podvečer přijela do Kuřimi kandidátka do Evropského parlamentu MUDr. Zuzana Roitová.
Včera již druhý den netekla teplá voda pro Mateřskou školu Komenského v Kuřimi. Je přiváděna z nedaleko vzdálené kotelny. Město dodavatelské firmě dalo výpověď, protože se nejen mu jeví, že nakupuje teplo předražené. Již dříve se od tohoto dodavatele z téhož důvodu odpojili další obyvatelé bydlícíc v bytových domech s ústředním vytápěním, protože si spočítali, že investice do vlastní domovní kotelny nebude tak nákladnou, jako by byly za stejnou dobu návratnosti investice do vlastní kotelny na teplo dodávané z ústředních kotelen. Porucha technologického celku v kotelně se týden po výpovědi mohla stát, ale je podivné, že se historie opakuje s dvouletým zpožděním u jiné výpovědi jinde. A že dodavatele teplé vody příliš tato pro Mateřskou školu značně kriticá situace netlačí smluvního dodavatele a chová se tak zcela neprofesionálně, je dost zřejmé z naší reportáže.
Úsek R43 od Svitávky po Malhostovice je jako dílčí etapa výstavby v celé R43 propojující Moravskou Třebovou (D35) s Troubskem (D1). Prostřední část R43 je v nejpokročilejším stavu příprav. Z Malhostovic dále k Brnu je vyvíjen odpor bystrckými iniciativami, navrhují aby propoj vedla Boskovickou brázdou kolem Čebína, přes Chudčice, Veverskou Bitýšku do Ostrovačic. Vedou se o tom kudy má trasa vést nic neřešící spory, v duchu českého hesla „sousedovo neštěstí, moje největší radost“. Konec konců úvodem můžete posoudit sami z našeho krátkého setřihu z některých jednání kolem problematiky R43.
O obchvatu města Kuřimi se uvažovalo již v šedesátých letech minulého století. Obchvat měl být veden tunelem pod Kuřimskou horou, takže myšlenka tunelu není tak zcela nová. Jenže v nedávné minulosti vyrostlo na plánované trase obchvatu nové sídliště Díly za svatým Janem. Proto se nyní musela poloha možného jižního obchvatu tunelem oprášit a přeložit o několik set metrů jižněji. Tato stavba by však byla realizována Jihomoravským krajem, neboť silnice je krajská. Je tu však pro Kuřim i severní varianta obchvatu. Ta je ovšem spojována s výstavbou propojení a odvod automobilové dopravy z prozatímního ukončení rychlostní komunikace R43 mezi Kuřimí, Čebínem a Malhostovicemi a vedoucí ze Svitávky. Tu by financovalo Ředitelství silnic a dálnic a je před ukončením procesu územného rozhodnutí. Město však s touto variantou nesouhlasí a prosazuje řešení jižní. Dalo tedy projekční kanceláři HBH zadání na vypracování studie jižního obchvatu města Kuřimi opět tunelem pod Kuřimskou horou. Projekční kancelář HBH se dlouhobě zabývá projektováním R43. V následujích devadesáti minutách může shlédnout průběh tohoto představení studie v zasedacím sále Městského úřadu v Kuřimi.
Varianta severního obchvatu by ovšem z části řešila obchvat Malhostovic a Lipůvky vzhledem ke značnému zatížení obou uvedených obcí především nákladní dopravou jezdící z Blanska směrem na Tišnov. V případě zpoplatnění tohoto obchvatu lze ovšem namítnout, že stejně mají z většiny náladní auta čipy pro odvod finnancí za používání dálnic a rychlostních komunikací a přibližně polovina osobních automobilů majících dálniční známky.
Nashledanou
()